Výroba energií v EFG Rapotín BPS 2019

07. února 2020

Všichni víme, že množství odpadů neustále roste včetně jeho podstatné složky – biologicky rozložitelného odpadu. Jeho zásadní vlastností je jeho “živost”, díky níž se velmi rychle rozkládá. Rozklad je zásadní ze dvou důvodů: prvním je, že ztrácí své využitelné vlastnosti, druhým důvodem je fakt, že při rozkladu vznikají chemické sloučeniny různým způsobem škodlivé pro člověka, přírodu a životní prostředí. Naplňujeme krédo naší investiční společnosti: “Planetu Zemi nedědíme po našich předcích, ale půjčujeme si ji od našich dětí.” tím, že alespoň nějakou část ze 2 mil. tun české roční produkce BRO proměníme na energie, zabráníme samovolnému rozkladu odpadů na skládce i úniku skleníkových plynů do atmosféry a ušetříme zdroje fosilních paliv, která by jinak posloužila pro výrobu elektřiny a tepla potřebného pro naše domácnosti, školy atp.

V loňském roce jsme v Rapotíně vyrobili 4043 MWh elektrické energie, pro niž by jinak bylo potřeba spálit 12 290 tun uhlí a vyprodukovat 3 315 tun CO2 eq. v celém výrobním cyklu (od dolů přes přepravu až ke spálení; včetně započtení nákladů na výstavbu a správu dolu atp.). Také jsme vyrobili 16 608 GJ tepla, pro něž by se muselo spálit 14 023 tun uhlí a vyprodukovat 3 783 tun ekvivalentu CO2.
Naší planetě pomáháme i tím, že nevytěžené nerostné suroviny zůstanou stále v zásobě a možná se v budoucnu najdou technologie, které je umožní využít lépe než dnes.

 

 

 

Poslední články
Moravský projekt ukazuje cestu

Moravský projekt ukazuje cestu

I přes omezené fungování Sněmovny kvůli pandemii koronaviru běží dál debata o klíčových zákonech, které mohou vyřešit řadu ekologických problémů. Jedním z nich je dlouho plánovaná novela zákona o odpadech.

Biometan z Rapotína je v nabídce innogy

Biometan z Rapotína je v nabídce innogy

Biometanem obohacený zemní plyn je emisně čistou variantou CNG, která při spalování uvolňuje do ovzduší až o 80 % méně emisí oxidu uhličitého oproti benzinu či naftě a plní tak i nejpřísnější limity čisté mobility.