Pozemní dopravě pomohou ekologická alternativní paliva

9. května 2019

Ekologii pozemní dopravy pomohou alternativní paliva. Minulý rok v únoru jsme psali o ekologických trendech v námořní lodní dopravě, o tom, že v oborech hromadné přepravy nákladů se ve stále větší míře začínají používat paliva produkující méně emisí – tedy hlavně zkapalněného zemního plynu LNG.

K tématu se vracíme s citací článku Velké nákladní lodě versus auta: kdo škodí planetě víc?, který porovnává zatížení životního prostředí z pohledu rozdělení na různé druhy dopravy a staví na pravou míru argument odpůrců změn, že automobilová doprava, nákladní i osobní, škodí stejně jako patnáct největších nákladních lodí, tudíž není na vině klimatických změn, a proto se motory spalující benzín a naftu nemusí nahradit jinými.

Není to pravda! Co do množství emisí oxidu uhličitého vyprodukuje doprava 23 % celkových emisí CO2, 73 % z toho má na svědomí silniční doprava.

Dává proto smysl být iniciátorem změny myšlení lidí, jakým je EFG. Nákladní i osobní automobily poháněné palivem druhé generace – palivem, které je vyrobené z odpadů, je opravdu inovativní nápad. Těšíme se na říjen, kdy bude v EFG Rapotín BPS spuštěna první výrobna biometanu z biologicky rozložitelných odpadů.

Poslední články

Ohlédnutí za výročním Strategickým meetingem EFG 2024

Ohlédnutí za výročním Strategickým meetingem EFG 2024

Již tradičně na Vysočině, tentokrát ve vesničce Radešín, se 4.–5. dubna odehrál výroční Strategický meeting EFG 2024. Téměř 50 zaměstnanců si vyslechlo informacemi nabité příspěvky devíti prezentujících. Zúčastnění měli také jedinečnou šanci vyzkoušet si únikovou hru,...