Pozemní dopravě pomohou ekologická alternativní paliva

9. května 2019

Ekologii pozemní dopravy pomohou alternativní paliva. Minulý rok v únoru jsme psali o ekologických trendech v námořní lodní dopravě, o tom, že v oborech hromadné přepravy nákladů se ve stále větší míře začínají používat paliva produkující méně emisí – tedy hlavně zkapalněného zemního plynu LNG.

K tématu se vracíme s citací článku Velké nákladní lodě versus auta: kdo škodí planetě víc?, který porovnává zatížení životního prostředí z pohledu rozdělení na různé druhy dopravy a staví na pravou míru argument odpůrců změn, že automobilová doprava, nákladní i osobní, škodí stejně jako patnáct největších nákladních lodí, tudíž není na vině klimatických změn, a proto se motory spalující benzín a naftu nemusí nahradit jinými.

Není to pravda! Co do množství emisí oxidu uhličitého vyprodukuje doprava 23 % celkových emisí CO2, 73 % z toho má na svědomí silniční doprava.

Dává proto smysl být iniciátorem změny myšlení lidí, jakým je EFG. Nákladní i osobní automobily poháněné palivem druhé generace – palivem, které je vyrobené z odpadů, je opravdu inovativní nápad. Těšíme se na říjen, kdy bude v EFG Rapotín BPS spuštěna první výrobna biometanu z biologicky rozložitelných odpadů.

Membránová separace

Poslední články

Biometan jako nezbytná součást programu ČR a cílů EU

Biometan jako nezbytná součást programu ČR a cílů EU

Evropská komise oznámila jako součást svého plánu REPowerEU cíl vyrábět do roku 2030 v rámci EU 35 mld. m3 obnovitelné varianty biometanu. V cestě obnovitelné varianty zemního plynu se dá tato událost považovat za historický krok vpřed. Pokud ale chceme navrhované...